第31話 一日の売り上げ最高記録
所長に売上が低いと言われ、それに対して頭に来て、「じゃあ、いくらやればいいんですか!2万円を目標でいいですね!」と、頭ごなしに宣言してしまったので、
この日以来、毎日2万円の売り上げを目標をクリアする事になってしまった。
この数字は、私の町の昼間の勤務では、かなりキツイ。かなり、毎日残業をして営業時間を増やさないとクリアできる数字ではない。
この日も、朝一番のお客さんを乗せるのに90分もかかった。
その後も、ポツポツと単価の低いお客さんが続いた。
「このままじゃ、2万円どころか、15000円を超えるのがやっとだな」と思っていた。
会社からの配車依頼が来て、お客さんが待っているアパートへ向かった。
若い男性がスーツケースを抱えて出てきた。
「駅までかな。この場所からだと、3500円くらいかな」
なんて、考えながら、お客様が乗り込んできた。
「あの、羽田空港の第一ターミナルまでお願いします」と小さい声でつぶやいた。
私は「えっ?羽田空港ですか!?」と聞き返してしまった。
まさか、次に乗せるお客さんが羽田空港に行くなんて思ってもいないから、驚きを通り越して、茫然とした。
慌ててナビを設定して、早速向かった。
国際線の第三ターミナルに一か月前に行ったばかりだったので、
なんとなく道は覚えている。行ける自信はあったが、国内線の第一ターミナルは初めてだったので、高速道路の空港中央を降りてからは、看板を目印に注意深く行くしかなかった。
お客さんが聞いてきた。
「どのくらいで着きますかね?飛行機の搭乗時間12時20分なんですけど。」
現在時刻10時30分。一か月前に行ったときは渋滞で1時間30分かかっている。
「そうですね。混み具合によりますよね。」と言い、なんでもっと時間に余裕を持たせないんだろうと思った。
とにかく、注意するのは湾岸線のC2に乗って、五反田を通り越し、大井の方から空港中央を目指せばよいのだ。
道中、一切会話はなく、私は黙々と運転した。
高速道路なので、面白いようにメーターの金額がどんどん跳ね上がる。
そして途中渋滞もなく50分で第一ターミナルに着いた。
メーター料金26800円。
1時間前に予約を入れてくれれば、定額料金でもっと安く済んだのに。
売上が一気に膨れ上がり、突如やる気が出て、これまでの自分の最高売り上げを更新できると確信して、その後もお客さんを残業時間のギリギリまで乗せた。
結局この日の売り上げは、40000円になった。(これまでの最高売り上げは35800円)。
都心では、このくらいの売り上げは珍しくないのだろうが、
私にとっては、一日の売り上げが40000円を超えるのは奇跡だ。
さすがにこの日の夜は、家に帰っても興奮が冷めなかった。
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Highest daily sales record
When my manager told me that my sales were low, I got angry and said, "Well, then, how much should I make? Are you OK with 20,000 yen!" and declared it without thinking.
Since that day on, I've been meeting my sales goal of 20,000 yen every day.
This figure is quite tough for a daytime worker like me in my town. It's not a figure that can be achieved unless you work overtime every day and increase business hours.
On this day, it took 90 minutes to pick up the first customer of the morning.
After that, a succession of low-paying customers continued.
"At this rate, I'll barely be able to make more than 15,000 yen, let alone 20,000 yen," I thought.
I received a ride request from my company and headed to the apartment where a customer was waiting.
A young man came out carrying a suitcase.
"I guess it'll go to the station. From here it'll probably cost about 3,500 yen,"
thinking to myself as the customer got in.
"Excuse me, to Terminal 1 at Haneda Airport, please," he muttered softly.
"What? Haneda Airport?" I asked back.
I had never expected that the next passenger I was going to be taking on would be going to Haneda Airport, so I was more than surprised; I was stunned.
I quickly set up the navigation system and headed straight for the airport.
I had been to the International Terminal 3 just a month before,
so I vaguely remembered the way. I was confident I could get there, but it was my first time at the Domestic Terminal 1, so after getting off the highway,
I had no choice but to follow the signs carefully.
A customer asked me.
"How long will it take to get there? My flight is at 12:20."
The current time is 10:30. When I went there a month ago, it took an hour and a half due to traffic jams.
"Yes, that depends on how busy it is," I replied, wondering why he didn't have more time.
Anyway, the thing to remember is to get on the C2 on the Bayshore Line, pass Gotanda, and head towards the center of the airport from Oi.
On the way there was no conversation, and I drove in silence.
Since it was a highway, the metered amount kept rising in an amusing way.
There was no traffic jam on the way, and we arrived at Terminal 1 in 50 minutes.
The metered fare was 26,800 yen.
If he had made a reservation an hour earlier, it would have been cheaper with a fixed rate.
Sales suddenly shot up, and I suddenly felt motivated, confident that I could beat my previous highest sales record, so I continued to serve customers right up until the end of my overtime hours.
In the end, my sales for that day came to 40,000 yen. (My previous highest sales record was 35,800 yen).
In urban areas, sales of this standard are probably not uncommon,
but to me, making sales of over 40,000 yen in a day was a miracle.
As expected, my excitement had not subsided even after I got home that night.
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