The power of Mind
So today I would like to talk about the thought, or mind in our daily routine and how it effects the world in all aspects. And I would like to talk about its affection in POLITICS.
Firstly, I am an ordinary grade III student in China who major in History, ideology and politics and natural history. Albeit there is only one word difference between ideology and politics in Chinese, there is significant difference between the two. You will not be surprised to find that the content of political science in ideological and political classes is quite limited. It mainly talks about the achievement of construction in system building, economic constructions, cultural development and preserve and so on. Therefore, I can almost believe that there is almost no education on the principles of political science in current high school ideological and political education.
From this, we can see the important role of ideas in a society and country. Even though Marxist philosophy and its development point out that the origin of the world is material, it still cannot deny the enormous role of consciousness, and Rousseau's theory, which excessively praises reason, has to some extent underestimated the complexity of human consciousness and thinking, making its ideas difficult to successfully practice. This force is quite enormous. We can call it social force, or social ability. This ability can manifest in relatively mild or quite intense forms, such as marches or uprisings. Because it is powerful enough to destroy itself, it contains both infinite potential and infinite crisis. The prosperity and destruction of a country are largely in line with the expectations of society in terms of governance. Even a tyrant, if they can make their personal violence a legitimate behaviour recognized by society, then the country will still be stable. As for whether it is prosperous, it depends on the king's ability beyond manipulating people's hearts.
In Tanaka's "Herdensagen Vom Kosmos Insel," Yang Weili once said that humans often launch wars on the grounds that ideas are higher than life, and stopping wars is a high praise for the value of life. And both of these are 'ideas'. At the beginning of World War I, almost everyone was immersed in a frenzy, with a romantic imagination of the battlefield, hoping to defeat the evil British, Germans, French, and countless enemies before Christmas, and gather with their families in high spirits on Christmas. And after the war, antiwar voices took over everything. This is just a microcosm of countless wars in human history. This society not only praises war, but also strives to escape it after being injured. This is the power of ideas, the power to create and destroy everything.
So, the question comes to how to use this power. What do you think?
Jeneses version
そこで、今日は私たちの日常生活の中の思想や心理状態、そしてそれがどのようにあらゆる面で世界に影響を与えるかについてお話ししたいと思います。政治学における影響についてお話ししたいと思います。
まず、私は普通の中国の3年生で、歴史、思想政治、自然史を専攻しています。中国語ではイデオロギーと政治は1つの言葉の違いしかないが、両者の間には顕著な違いがある。思想政治の授業での政治学の内容はかなり限られていることに驚くことはありません。主に制度建設、経済建設、文化建設と保存などの面での建設成果を述べているので、現在の高校思想政治教育には、政治学原理の教育はほとんどないと信じられています。
その中から、私たちは1つの社会と国家の中で思想の重要な役割を見ることができます。マルクス主義哲学とその発展は世界の起源が物質的であることを指摘しているが、それは依然として意識の巨大な役割を否定することはできないが、ルソーは理性的な理論を過度に尊重し、人類の意識と思考の複雑性をある程度過小評価し、その思想を成功させて実践することが困難になった。この力はかなり大きい。私たちは社会的力や社会的能力と呼ぶことができます。この能力は、デモや蜂起など、比較的温和で激しい形で表現することができる。その力は自分を破壊するのに十分なので、無限の潜在力と無限の危機を含んでいます。一つの国の繁栄と破壊は、社会のガバナンスへの期待に大きく合致している。暴君であっても、彼らが個人の暴力行為を社会が認める合法的な行為にすることができれば、国は安定するだろう。それが繁栄するかどうかは、国王が人の心を操る以外の能力にかかっている。
田中の『Herdensagen Vom Kosmos Insel』の中で、楊偉立氏は、人間は常に思想が生命より高いことを理由に戦争を始め、戦争をやめることは生命の価値を高く評価することだと述べている。どちらも「考え方」です。第一次世界大戦が始まった時、ほとんどの人は熱狂に浸っていた。戦場にはロマンチックな想像があり、クリスマス前に邪悪なイギリス人、ドイツ人、フランス人、無数の敵を打ち負かし、クリスマスに家族と一堂に会したいと思っていた。戦後、反戦の声がすべてを占めた。これは人類史上の数え切れない戦争の縮図にすぎない。この社会は戦争を賛美するだけでなく、怪我をした後も戦争から脱出しようと努力している。これが思想の力であり、すべてを創造し破壊する力である。
そのため、問題が来て、どのようにこの力を使うか。どう思う?
Chinese version
因此,今天我想谈谈我们日常生活中的思想和心态,以及它如何在各个方面影响世界。我想谈谈它在政治学中的影响。
首先,我是一名普通的中国三年级学生,主修历史、思想政治和自然史。在汉语中,意识形态和政治只有一个词的不同,但两者之间存在显著的差异。你不会惊讶于政治学在思想政治课上的内容相当有限。主要阐述制度建设、经济建设、文化建设和保存等方面的建设成果,因此相信当前高校思想政治教育,几乎没有政治学原理的教育。
从中我们可以看到思想在一个社会和国家中的重要作用。马克思主义哲学及其发展虽然指出世界起源是物质的,但它仍然不能否定意识的巨大作用,但卢梭过分尊重理性理论,在一定程度上低估了人类意识和思维的复杂性,使其思想难以成功实践。这个力量相当大。我们可以称之为社会力量或社会能力。这种能力可以用比较温和、激烈的形式来表现,比如示威和起义。它的力量足以摧毁自己,因此蕴含着无限的潜力和无限的危机。一个国家的繁荣和破坏,在很大程度上符合社会对治理的期望。即使是暴君,只要他们能使个人暴力行为成为社会认可的合法行为,国家就会稳定下来。它是否繁荣取决于国王操纵人心以外的能力。
因此,问题来了,如何使用这种力量。你怎么想?
Wirte down what I want to say 無 @cdm060322
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