バス停

ムラサキハルカ

 バス停

 薄暗く。なり。はじめた。土。の。道。

 その。上。を。トコ。トコ。トコ。と。黒い。セーラー服。を。着た。女の子。が。歩いて。いる。

 女の子。の。進行。方向。には。古びた。木。で。できた。屋根。付き。の。バス停。が。あった。

 その。道。の。途中。女の子。の。足元。に。小石。が。一つ。

 女の子。は。トコ。トコ。トコ。と。まっすぐ。進み。小石に。足。を。引っかけ。て。転んだ。

 頭。を。押さえ。て。女の子。は。ゆっくり。ゆっくり。と。膝。に。手。を。置いて。よっこら。しょ。と。起き。上がる。

 そう。して。女の子。は。また。トコ。トコ。トコ。と。進んで。行く。

 女の子。は。電信柱。を。トコ。トコ。トコ。と。横。切り。大きな。大きな。道。の。途中。に。ある。冬。だから。花。が。咲いて。いない。桜。の。真横。で。ストン。と。立ち。止まり。グ。グ。グ。グ。グ。と。首。を。仰け。反ら。せ。て。いって。毛細。血管。みたい。に。細く。細く。伸び。た。枝。を。ぼんやり。と。目。に。映して。グッ。パッ。グッ。パッ。グッ。パッ。と。三。回。瞬き。を。して。から。今度。は。ゆっくり。ゆっくり。と。頭。を。下げ。深く。止まった。まま。に。なって。から。十数秒。くらい。後。ギュウウ。と。身体。を。起こし。トタッ。トタッ。と。身体。の。向き。を。変えて。駅。の。方。へ。と。トコ。トコ。トコ。と。歩き。はじめた。

 トコ。トコ。小石。を。蹴。飛ばし。トコ。トコ。トコ。と。蟻。を。踏ん。づけ。トコ。トコ。トコ。と。落ちて。いた。チューインガム。を。踏み。運動。靴。の。裏。に。へばり。つけた。

 そうして。トコ。トコ。トコ。トコ。トコ。と。歩いて。いる。うち。に。女の子。は。古びた。木。で。できた。屋根。付き。の。バス停。に。辿り。つく。

 バス停。の。中。には。黒い。シルクハット。と。黒い。スーツ。を。合わせた。中年。の。男性。が。座って。いて。女の子。は。笑顔。に。なって。から。その。横。に。腰。かける。

 キュルッ。と。女の子。の。方。を。向いた。男性。は。ニカッ。と。黄ばんだ。歯。を。見せて。笑い。ながら。シルクハット。を。クルッ。と。外した。

 女の子。は。やや。気色。悪そうな。目。で。男性。の。顔。を。見て。から。クイッ。と。顎。を。引いて。シルクハット。の。中。を。覗いた。

 丸い。ツバ。に。囲まれ。た。黒い。空洞。そこ。に。男性。は。毛深い。手。を。突っこんで。うんしょ。うんしょ。と。引き抜く。みたいに。腕。に。力。を。入れて。引っ張る。と。スポン。と。腕。が。抜け。て。中。から。ゴルフ。ボール。くらい。の。サイズ。の。カブ。が。出て。来た。

 女の子。は。アガッ。と。口。を。まあるく。開け。て。いる。と。その。空洞。に。カブ。が。突っこ。まれ。た。

 グムゥン。と。胸。を。押さえた。女の子。は。グゥイッ。と。前。屈み。に。なって。から。スポン。!。と。カブ。を。吐き。出した。

 その。隣。で。男性。は。両手。で。腹。を。押さえ。て。グゥ。アハハハ。と。笑って。いる。

 しばらく。して。身体。を。起こした。女の子。は。恨めし。げ。に。男性。を。睨んだ。男性。は。両。掌。を。合わせて。へらへら。と。笑み。を。かたち。づくり。ながら。頭。を。ペコッ。パタッ。ペコッ。パタッ。ペコッ。パタッ。と。上げ。下げ。した。女の子。は。目。を。吊り。上げ。た。まま。シルクハット。を。ブゥンッ。と。指。差した。男性。は。肩。の。上。に。持って。きた。左。手。の。人差し。指。と。親指。で。これ。みよがし。に。輪。を。作って。見せて。から。そのまま。左。掌。広げ。て。シルクハット。の。中心。に。ある。空洞。に。かざす。腕。全体。を。ブルン。ブルン。と。わざと。らしく。震わせて。みせ。る。

 それから。一分。経過。女の子。口もと。に。手。を。持って。いって。グワワワ。と欠伸。を。長く。一つ。二分。経過。女の子。右。足。を。ブラ。グゥン。右。足。を。ブラ。グゥン。上げて。戻す。を。十数。回。繰り。返して。みせた。それから。三十秒。後。空洞。から。ぬるり。ぬるり。と。登って。くる。ウシガエル。みたい。に。大きな。ナメクジ。が。顔。を。出した。瞬間。に。女の子。は。ズサ。ズサ。ズサ。と。シルクハット。から。距離。を。とる。かたち。で。後。ずさった。男性。は。両手。を。また。腹。の。上。に。置いて。グゥ。ハハハ。アハハ。と。大。声。を。あげた。女の子。は。スッ。と。立ち。上がる。男性。は。ニヤニヤ。黄ばんだ。歯。を。見せ。つけ。て。左。手。を。縦。に。肩。の。辺り。まで。上げ。て。みせた。女の子。は。渋い。顔。の。まま。また。椅子。に。腰。かけた。

 男性。は。右手。で。シルクハット。を。持って。右。胸。の。辺り。に。持って。いって。頭。下げ。わざと。らしく。一礼。を。して。みせた。女の子。は。男性。と。シルクハット。を。睨み。つけて。いる。

 グイッ。と。身体。を。起こした。男性。は。シルクハット。の。空洞。を。女の子。の。方。に。向け。て。ガキュ。ガキュ。ガキュ。と。震わせ。はじめた。女の子。は。身じろぎ。も。せず。に。黒い。なにもない。はず。の。穴。に。視線。を。注ぐ。

 一分。ガキュ。ガキュ。ガキュ。と。男性の。手。は。震え。て。いて。女の子。は。身じろぎ。しない。二分。ゴキュ。ゴキュ。ゴキュ。と。手。の。震え。は。大きく。なって。いて。女の子。は。身じろぎ。も。しない。三分。バキ。ボキ。バキ。ボキ。バキ。ボキ。と。男性。の。腕。から。異音。が。漏れ。はじめ。女の子。は。身じろぎも。しない。四分。男性。の。腕。が。折れて。骨。が。飛び。だし。て。いる。女の子。は。身じろぎ。も。しない。

 十分。全身。が。タコ。みたい。に。ぐにゃ。ぐにゃ。に。なった。男性。だった。もの。の。手。が。添え。られた。シルクハット。は。パツン。パツン。に。膨れ。上がっている。女の子。は。身じろぎ。も。しない。

 数分。経って。ゴゥオォォ。と。地響き。が。聞こえ。て。シルクハット。から。大きな。口。を。した。全身。が。白い。クマ。が。顔。を。だして。すっかり。シルクハット。の。震え。以外。動き。を。失くした。男性。を。グギャ。ゴキュ。ガキャ。ニュチャ。ブュア。ベチュア。ゴグキュア。と。噛み。食い。千切って。食事。を。済ませ。た。女の子。は。みじろぎ。も。しない。

 五分。と。十四秒。男性。を。骨。も。残さ。ず。食べ。終わった。クマ。は。女の子。の。方。に。首。を。向けて。牙。を。剥き。出し。に。して。グギャアア。と。口。を開く。女の子。は。素早く。両。掌。を。頭。の。上。で。合わせ。て。クマ。の。口。の。中。に。ぴょん。と。飛び。込んだ。そうして。全身。が。見え。なく。なった。ところ。で。クマ。が。口。を。閉じて。そのまま。動かなく。なった。

 日が落ちて。夜。に。なる。クマ。は。置物。の。よう。に。動か。ない。その。上。で。蠅。が。飛んだ。り。木の葉。が。落ちたり。猫。が。正面。から。威嚇。したり。した。

 真夜中。ブゥオゥオオオ。と。ズゥゥゥ。と。音。を。鳴らし。て。バス。が。走って。きて。クマ。の。顔。が。出た。シルクハット。の。ある。バス停。の。前。で。止まった。ピィィー。スゥー。ガキャコン。と。扉。が。開いて。コゥン。コゥン。コゥン。と。ステップ。を。降りて。くる。黒い。スーツ。を。着た。中年。男性。ドン。と。バス停。前。に。降り立つ。と。黄ばんだ歯。を。シルクハット。から。首。を。出す。白い。毛。の。クマ。向けて。から。シルクハット。の。ツバ。を。手。に。して。グゥイン。と。降って。みせる。と。クマ。の。首。が。あった。部分。に。クマ。の。口。の。中。に。飛び。こんだ。女の子。が。肉。を。咥えて。キョトン。と。目。を。見開いて。いた。

 男性。は。クルン。と。右手。を。左胸。に。添える。かたち。で。一礼。女の子は。バチ。バッ。バチ。バッ。バチ。バッ。と。瞬き。を。した。あと。目。を。細め。て。にっこり。笑った。

 それから。すぐ。シュバババ。と。全身。を。シルクハット。から。飛びださせて。から。男性。の。喉元。を。噛み。千切った。

 ブシュシュワァ。と。倒れる。男性。の。喉。から。赤い。液体。が。噴水。の。ように。噴き出す。ボコン。と。土。の。上。で。大の字。に。なった。男性。を。見下ろす。女の子。は。噛み。切った。ばかり。の。肉。を。吐き。出して。ニカッ。と。笑う。と。踵。を。返す。

 トコ。トコ。トコ。と。トコ。を。無限。に。続く。よう。に。連ね。女の子。は。バス停。から。姿。を。消した。残る。のは。赤い。水。の。噴水。と。なった。男性。と。シルクハット。だった。

 遠く。で。また。女の子。が。小石。で。こけた。

  • Xで共有
  • Facebookで共有
  • はてなブックマークでブックマーク

作者を応援しよう!

ハートをクリックで、簡単に応援の気持ちを伝えられます。(ログインが必要です)

応援したユーザー

応援すると応援コメントも書けます

バス停 ムラサキハルカ @harukamurasaki

★で称える

この小説が面白かったら★をつけてください。おすすめレビューも書けます。

カクヨムを、もっと楽しもう

この小説のおすすめレビューを見る

この小説のタグ